Testujeme Yamahu na nejtěžší rallye světa - Rallye Dakar

Členové BARTH Racing Týmu si pro nejtěžší rallye světa vybrali čtyřkolky Yamaha.

JOSEF MACHÁČEK

Josef Macháček patří mezi české legendy na dálkových rallye, obzvláště na Rallye Dakar. Do roku 2009 se stal 5-ti násobným vítězem tohoto velice náročného závodu v kategorii čtyřkolek. Je historicky nejúspěšnější čtyřkolkář v kategorii Experimental v dálkových maratónských rally a jako jediný na světě získal 4 vítězství bez jediné penalizace. Od roku 2011 se začal věnovat závodění ve vlastně vyrobené bugině MD Rally Sport Optimus. Pro Rallye Dakar 2017 se rozhodl přejít opět do kategorie čtyřkolek.

Yamaha YFM700R - Vyšší výkon. Více zábavy.

Čtyřkolku, se kterou v letošním roce čelil nejtěžšímu ralley světa, pojmenoval "Touha" a je to YAMAHA YFM700R .
Jakmile se jednou svezete na čtyřkolce YFM700R, není již cesty zpět. Její agresivní výkon a skvělá ovladatelnost Vám nabídnou novou úroveň vzrušení v nejrůznějším terénu. Jakmile se vám dostane pod kůži, změní tato silná čtyřkolka natrvalo váš volný čas. Silný čtyřtaktní motor o objemu 686 ccm disponuje řadou nových vlastností zvyšujících výkon pro ještě lepší akceleraci. A díky nižší spotřebě budou Vaše zastávky u čerpacích stanic méně časté. Jízdní komfort zlepšily nové zadní tlumiče a větší, 22" přední pneumatiky poskytují přesnější řízení a lepší ovladatelnost. Protože když berete zábavu vážně, potřebujete výjimečný stroj.
 
 

Zdeněk TŮMA

Dalším jezdcem BARTH Racing týmu byl Zdeněk TŮMA, který dokončil svoji první Rallye Dakar jako jediný ze tří českých čtyřkolkářů. Věčně usměvavý závodník si tak hned při prvním startu zapsal hezký úspěch a celkové 12. místo. Zdeněk ovšem neprožil jednoduchý závod. Od první etapy, kdy utopil čtyřkolku, až do předposlední etapy bojoval s velkými technickými problémy. Bez problémů si mohl pořádně zazávodit až v předposlední etapě.

„Bylo to hodně kilometrů, ale ubíhaly rychle. Ani jsem si neuvědomoval, že je jich tolik. Ráno jsem na to vždycky sednul a přijížděl jsem i po deváté hodině večer, takže někdy jsem toho měl plné zuby. Nejhorší chvíle byly ve vysokým nadmořských výškách, kde sněžilo, pršelo, byla zima a bylo to náročné i na psychiku“, popsal závod Zdeněk TŮMA.

Zdeněk měl největší technické problémy s nádrží a se ztrátou benzínu. Ani náhradní nádrž totiž nevydržela. Díky obětavé práci mechanika se nakonec podařilo nádrž zalepit. Zdeněk si také pochvaluje spolupráci s Josefem MACHÁČKEM, který ho toho ohledně Dakaru hodně naučil. 

„Jsem rád, že mě fanoušci fandili a že jsem je nezklamal. Jsem šťastný, že jsem stroj i sebe dotáhnul na slavnou dakarskou rampu. Zvlášť chci poděkovat své rodině, která mě v tom podporuje“, poděkoval svým fanouškům nováček na Rallye Dakar. Plány na Dakar 2018 zatím ještě nemá.

 

Více o BARTH Racing Týmu a Rallye Dakar naleznete na oficiálních stránkách

 

 www.BARTH-RACING.cz