Povedená pocta legendární XT500

Povedená pocta legendární XT500

Japonská Yamaha patří k základním pilířům Motocentra od samotného začátku v roce 2015. Jezdci, kteří sedlají tuto značku, najdou v Pardubicích kompletní autorizovaný servis, nabídku originálního příslušenství a spoustu modelů, na kterých se mohou svézt.

„Letos se nejvíce těším na Ténéré 700 nebo XSR700 XTribute, což je mašina, která designově navazuje na úspěšnou XT500,“ říká vedoucí Motocentra Martin Blažek.

Mezi nejpopulárnější modely dlouhodobě patří Tracer 900GT, za ním následuje XT1200Z Super Ténéré. „Mezi skútry hrají prim NMax 125, z těch velkých pak celá řada X-Max od 125 do 400 ccm,“ dodává Martin Blažek.

Ténéré 700

Jestli máte rádi Dakar, budete tuhle mašinu milovat. Yamaha do ní promítla celou svou tradici terénních motocyklů, a že je vážně na čem stavět. Mezi předchůdkyně nového stroje patří třeba legendární XT500, která v druhé polovině sedmdesátých let opanovala pouštní rallye a získala si pověst nejodolnějšího dakarského stroje.
Měla vše, co od takové motorky chcete – robustní konstrukci, výjimečnou spolehlivost a schopnost poprat se s jakýmkoliv terénem. To podědily i další ikony značky – XT600Z Ténéré nebo XT660Z Ténéré. A slavné DNA se nevytratilo ani z Ténéré 700, která navazuje na dakarské speciály ve velkém stylu.
Během vývoje prošla nová motorka nejnáročnějšími testy v mimořádně těžkém terénu i klimatických podmínkách. Do parády si ji vzal třeba několikanásobný šampion z Dakaru Stéphane Peterhansel a spolu s jezdci oficiální týmu Yamalube Yamaha s ní projel skoro každý kout na světě – od australského vnitrozemí až po jihoamerické pouště.
Výsledkem je lehký a nekompromisní adventure model se špičkovými jízdními vlastnostmi, skvělou ovladatelností na nezpevněném povrchu a zároveň schopností polykat dálniční kilometry jako jednohubky. Z této mašiny nebude chtít slézt.

XSR700 XTribute

Retro i moderna v jednom, to je XSR700 XTribute. Barvami odkazuje na legendární XT500, nese vzhled klasického scrambleru a přitom má díky moderním technologiím naprosto současný charakter.
Když se před více než 40 lety objevil model XT500, způsobil pozdvižení – okamžitě se stal jedním z nejoblíbenějších strojů na evropských silnicích. A vzhledem k tomu, že se vyráběl dlouhá léta, vznikl v mnoha barevných provedeních. Yamaha mu vzdává hold v novém modelu tou nejpovedenější kombinací – stříbrnou nádrž doplňují bílé blatníky a zlatá kola.
Specifické je i ploché sedlo, které rovněž navazuje na původní model XT. Retro styl podporují i další prvky, jako jsou černé pryžové manžety přední vidlice nebo mohutné stupačky. Technika ale rozhodně retro není. Výkonný dvouválec o objemu 689 ccm dokáže s motorkou slušně zacvičit, i díky nízké hmotnosti 186 kilogramů. To dělá z XTribute jeden z nejlehčích scramblerů. Navíc má skvěle naladěný podvozek, takže si ho bez problémů povodíte ve městě i mimo něj.