Machus a Tůma bojují na čtyřkolkách Yamaha o umístění v TOP10

Držíme Vám pěsti!

 

10. ETAPA - SALTA → BELÉN


Navigační soutěž v dunách

Celková délka etapy: 795 km
Délka rychlostní zkoušky: 372 km

Aktuální pořadí:

#261 Zdeněk TŮMA - pořadí 11. místo
#247 Josef MACHÁČEK - pořadí 12. místo


Velbloudí tráva nás naklepává jako řízky, tvrdí Macháček.

První etapa v Argentině byla pro závodníky z týmu BARTH Racing náročnou jízdou ve vyschlých řečištích a pískových planinách s nepříjemnou velbloudí trávou. Nejlépe si s desátou etapou Rallye Dakar poradil Zdeněk Tůma, který dojel desátý. V celkovém hodnocení drží čtyřkolař 11. místo. O příčku hůře skončil v cíli jeho týmový kolega Josef Macháček. 

Zrádný je terén v Argentině. Peruánské duny a bahno ve vysokých nadmořských výškách v Bolívii vystřídaly drsné argentinské řečiště. Pořadatelé účastníkům jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar znepříjemnili etapu také náročnou navigací. 

Tůma musel opravovat

Na trase do Belénu měl problémy také Zdeněk Tůma. Dosud nejlepší český jezdec na čtyřkolce na letošní Dakarské rallye musel během desáté etapy zastavit a opravovat svůj stroj. „Odešlo sání a nejelo to. Oprava byla naštěstí vcelku jednoduchá. Bohužel mě předjely čtyřkolky, na které jsem měl náskok,“ dodal Tůma, jehož cílem je dostat se do top 10 této kategorie. Zatím je na jedenácté příčce. „Určitě o to budu ještě bojovat,“ vyhlásil Tůma.

Náročné pisty překvapily Josefa Macháčka, který etapu dokončil na 11. místě. „V této oblasti v Argentině jsem už dlouho nebyl, na předešlých ročnících jsem totiž vždycky vypadl. Kdybych tušil, co mě tady čeká, tak bych na Dakarskou rallye snad ani nejel. Na takhle těžké etapy jsem se letos nepřipravil,“ hlásil Macháček, pětinásobný vítěz nejtěžší motoristické soutěže. „Čekaly nás nepříjemné výjezdy, kde je měkký písek prorostlý trávou. V takové míře to nikde jinde nenajdete.“

Jízda po takovém terénu je podle Macháčka ubíjející. „Nedá se tam jet rychle, neustále nás to nakopává ze sedačky, na ruce je to fyzicky velice náročné. Velbloudí tráva nás prostě naklepává jako řízky,“ doplnil 60letý závodník. V dnešní etapě čeká na dakarskou kolonu proslulý písek u Fiambaly. Stejně jako v roce 2016, bude startovní pořadí určeno časem z rychlostní zkoušky z předchozího dne a prvních 25 závodníků bude namícháno napříč všemi kategoriemi. Závodníky v kategorii motorek a čtyřkolek čeká druhá maratónská etapa, takže stráví večer v odděleném bivaku.